Kender du vores kommende husværter på YMCA Amager

Vi søger nye frivillige, der bor i foreningen og fungerer som husets værter i 1-2 år

I vores smukke, gamle foreningshus på Amager bygger vi fællesskaber, der gør verden større: Børnehøjskole, Fællesklang, internationale camps mm.

Bag foreningskøkkenet er der en lille, hyggelig lejlighed. Her har tidligere boet køkkendamer og portnere.

I dag kalder vi beboerene for vores husværter.

Foreningsbygningen
Køkkenet
Dagligstuen
Festsalen

Husværterne er de frivillige, der bor i lejligheden. Deres opgave er at skabe gode rammer for hverdagen i foreningen.

Vores nye husværter

Vi tror på, at de kommende husværter skal findes i vores netværk – blandt folk, der kender KFUM og KFUK og den frivillige verden.

Vi forestiller os to personer, der kan søge opgaven sammen. Det kunne være venner, bekendte eller kærestepar. Men du kan også søge opgaven alene – eller tre personer sammen.

At være husvært er en frivillig opgave.
Huslejen er billig, og hverdagen er fuld af oplevelser.

Du er som udgangspunkt husvært for 1-2 år.

Opgaverne som husvært hos YMCA Amager

Husværterne skaber gode rammer for livet i foreningen. De byder velkommen – og har forskellige opgaver i hverdagen.

  • Det gode værtsskab
    • Byde velkommen i huset
    • Introduktioner, rundvisninger og gæster
    • Sætte stemningen, sprede hygge
  • Koordinering
    • Husværterne holder køkkenmøde hver anden uge
      • Kalender, forespørgsler, indkøb mv.
    • Ansvarlig for medlemsmøde hver måned
    • Tovholder på prioriterede aktiviteter i foreningen (infomøder, opstartsfest mm)
  • Praktiske opgaver
    • Indkøb af rengøringsartikler, kaffe etc. 
    • Kontakt til husets vicevært og rengøring
    • Ansvar for udlejning af festsalen
  • Udviklingprojekter
    • Igangsætte nye tiltag, som kan udvikle hverdagen i huset
    • Afhænger af husværternes egne ideer og kompetencer
    • Koordineres med bestyrelsen

Husværterne deltager i foreningens bestyrelsesmøder.

Det forventes eksempelvis ikke, at husværterne…
  • Står for faste aktiviteter i huset
  • Styrer den daglige kommunikation
  • Har ansvar for ansatte, bofællesskab mv.
  • Laver store planer og strategier for foreningen

Kunne du være interesseret?

Så lad os snakke sammen, også hvis bare du er nysgerrig. Send en mail på info@ymcaamager.dk. Så arrangerer vi en samtale på video, hvor vi kan møde hinanden, og I kan høre mere om det hele.

Vi regner med at de nye husværter kan flytte ind i sommeren 2024. Det vigtigste er dog at vi finder det rigtige match.

På vegne af bestyrelsen for YMCA Amager

Filip Hove Kristensen, formand
Erik Vad Brændgaard, næstformand
Peter Vittrup, nuværende husvært